• work
  • works
  • packaging
  • identity
  • symbol
  • naming
  • board
  • facebook
  • blog
  • contact

Vilac Milk 비락

  • It is a design that renewed the basic product series of Vilac milk. From the analysis result, it was judged that the existing package design is lacking of Vilac milk’s identity. The creative  strategy was to establish an identity and  to construct a sophisticated image for Vilac. The initial V from Vilac as a design motive, it was designed simple but strong.


  • 비락우유의 베이직한 제품시리즈를 리뉴얼한 디자인이다. 분석결과 기존의 패키지디자인이 비락우유의 정체성이 부족하다고 판단했다.비락의 정체성을 확립해주는것과 세련된 이미지를 구축해주는것이 크리에이티브 전략이었다. 비락의 이니셜 V를 디자인 모티브로 하여 단순하면서도 강한스타일로 디자인하였다.

 

Nextbrand Somewhere in the agency

back | top